lördag 8 juli 2006

IKEA

Idag har mamma, Olle, Evelin, Lovisa och jag varit till Ikea i Valbo. Det var varmt och varmt och varmt!!! Mamma köpte två Klippan-soffor, en till sig själv och en till Nisse. Olle köpte en säng. Jag köpte en säng och lite småplock. Lovisa köpte oxå lite småplock. Evelin..hon handlade för 4300:-!!! Det var allt från kuddar till en sängram. Men ändå fanns inte allt hon ville ha. TV-bänken var slut tyvärr och gardiner var bara fula. Så vi får lov att se om det finns på Jysk sen. Gardiner kan dom ju ha som är fina, värre med tv-bänk men men...

Jag är glad att jag lagt undan pengar varje månad sen flickorna var små. Ibland har det varit 50:- i månaden och ibland 100:-. Det skulle egentligen ha gått till körkort men vad ska man göra när det behövs grejer oxå? Körkortet får vi fixa på nåt annat vis....Hur det vet jag inte men men det visar sig. Hur som helst så hade hon nästan precis 4000:- nu. Sen fick hon ta ut 300:- som ille satt in till henne när hon fyllde år för flera år sen.

1 kommentar:

Anonym sa...

Men, va roligt vi hade!