måndag 31 juli 2006

Kånkat

Nu har jag burit och kånkat och lyft hela min semstervecka nästan. Nu är det snart slut med det. Det är några kartonger som ska ner i förrådet och sen är det slut. Iallafall i tre veckor, sen ska ju Linus saker iväg.

Lovisas rum blev jättefint. Och hon verkar sova som en gris och hon pysslar och fixar i rummet. Det kan ju oxå beror på att hon just nu har utegångförbud som hon fixar så. Men fixar det gör hon.

Mitt rum är oxå rätt bra, men Linus har sin säng och sin madrass och 4 kartonger och 3 Ikea-påsar inne hos mig. Men om tre veckor så drar hon ju till Bollnäs och då blir det tomt i mitt rum. En hemsk lila byrå har jag som ska målas vit. Den är verkligen läskig!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Hej å hå sötaste Lovisa, Vad är det jag hör. Utegångsförbud?!? Bästa Du, att hålla tiden är så viktigt. Tänk på mamma som sitter hemma o undrar var Du är?? Du kan vara påkörd, rånad, våldtagen (tänk på Haga mannen!) eller så är Du bara med Dina kompisar. Men det vet ju inte Mamma. Det är hemskt att sitta hemma o oroa sig, tänk på det, lilla Lovisa. Lycka till i fortsättningen, då Du vet när Du får gå ut igen...

Anonym sa...

Jag tycker den va fin när Lovisa hade den i sitt rum på Kuruld Puss