söndag 22 november 2009

Host host

Jag har hostat hela fucking natten. Tror jag sovit högst 40 minuter som längst fram till runt 06.00 men sen sov jag ända till 07.00. Då väckte Ester mig och ville ut. Jag orkade inte. Så jag somnade om igen. Vaknade 08.00 av att Ester kom med en tjuga i munnen och hoppade upp på mig. Hon försökte betala mig för att ta ut henne. Så det var bara att kliva upp och gå ut med henne. Eftersom jag inte orkat gått nån långpromis med henne på flera dagar så var hon väldigt full av energi. Men jag orkade bara gå en liten vända. Att lägga sig när jag kom hem var ingen idé. Jag hostar mindre när jag är uppe. Har försökt att städa lite här hemma. Det ser så fruktansvärt ut här. Men orkade bara lite. Ska se sen om jag kan få hjälp av Evelin med disken sen iallafall. Jag kan knappt vara här hemma för det ser ut så. Mitt rum är iallafall okej. Har rivit ur sängkläderna. Det var löpblod på dom såg jag. Jag ska ta ett annat täcke som jag kan ha när hon löper. Hon vill ju bara sova hos mig. Men hon sköter det väldigt bra tycker jag. Inte alls många droppar som finns efter henne.

Jag är inte alls på humör så håll er borta idag. Jag är helt slut och trött och vill mest gråta. Och det har jag gjort också. Skulle behöva anställa en hemhjälp känns det som. Ungarna? Nä, som sitter vid sina datorer och tar det lugnt.

Inga kommentarer: