tisdag 24 november 2009

The family of illness

Fick hostmedicin igår. Jo, det hjälpte. I ca 2 timmar. Dumt nog så hade jag druckit te så jag var kissnödig dom två timmarna. Så jag har hostat och hostat i natt också. Men det känns som att det är mindre ändå eller också börjar jag vänja mig. Jag vet iallafall att min kropp tar stryk av att hosta så kraftigt. Ont här och där. Klockan 4 så ville Ester ut. Bara att gå ut med henne. Lovisa kom in tidigt i morse och sa att henne hals var tjock och att hon inte kunde svälja. Dålig mamma som jag var, efter en natt utan sömn igen, sa åt henne att spotta då istället för att svälja. Jag har iallafall kollat henne nu och hon lever. Jag har även ringt Vårdcentralen, dom ska ringa upp 10.25. Jag vill att någon kollar på Lovisa och att dom ger henne Tamiflu faktiskt.

Inga kommentarer: