fredag 6 november 2009

Två sorgliga och ett bra

Dagen började med att jag tog ut Ester och Wilma. Wilma blev inte alls glad över snön. Ester däremot tycker att snö är nåt som gör livet ännu roligare. Hon älskar ju det mesta och hela dagarna går åt för henne att älska allt som är roligt. Och nu ingår även snö i det. Läste MoraTidningen och fick sen en sorglig dödsannons på en av mina favoritgubbar. Hade ingen aning om att han dött faktiskt. Tråkigt som 17.

Sen bort på jobbet och fixade allt inför öppning. Sen öppnade jag affären och så stod jag i kassan hela förmiddagen. Fick ett väldigt sorgligt besked i kassan som gjorde att jag hade fruktansvärt svårt att hålla tårarna borta. Du är väldigt saknad ska du veta, det är tomt att inte munhuggas med dig och sen tanken på att aldrig mera få göra det känns tomt faktiskt. Sen blev det lunch och då satt lilla Pia i fikarummet och mådde dåligt i sitt hjärta. Då blev jag otroligt orolig. Hon ska åka in direkt akut om hon blir så. Men skulle Pia in då? Nä, hon vägrade. Hon vägrade i en timme men sen så kom chefen och sa till. Och då fick jag skjutsa in Pia till akuten. Där satt dom på henne alla möjliga apparater. Tillslut så hittade dom ett nytt medfött fel på Pia men det var inte till ondo utan det gjorde att hennes kommande operation kommer att bli lättare att fixa. Läkaren var super och jag tror jag skulle vilja bli hjärtkirurg nu. Hjärtat är ju precis som en maskin. Intressant som bara den. Och Pia kände sig så nöjd och glad efteråt. Och jag var väldigt nöjd att jag faktiskt

Sen tillbaka till jobbet iaf och då var klockan 15 och jag jobbade i 40 minuter. Sen åkte jag och Evelin till VC och hon fick sin svinspruta. Nu blir det mat snart. Är skittrött och dagen är inte ens slut.

2 kommentarer:

LiNdA sa...

ja det är riktigt sorgligt
och jag känner likadant

Ellie sa...

Känner stor sorg jag med :(
Inte alls roligt, en så glad, trevlig och skämtsam människa...

Kommer verkligen att sakna henne...