onsdag 4 november 2009

Vad tycker jag egentligen?

Vilken dag det det varit idag. Spelade spel på mobilen för länge i natt till att börja med. Tror klockan var över 01.00. Runt 03 började Ester röra på sig mycket i sömnen och var orolig som 17. Kvart över 5 hoppade hon ner på golvet och gnällde som bara den. Bara att kliva upp och gå ut. Hon bajsade jättemycket och kissade. Jag tänkte att det gjorde inget att hon ville ut så tidigt eftersom vi ändå fick sova hur länge vi ville sen. Men så blev det inte, hann precis somna in så kräktes hon i min säng. Men hon flyttade bara på sig jättelite så jag tänkte att det var väl skitsamma, att det nog bara var nån liten slemgrej(hur man kan bli när man är trött som en get). Men kände att det luktade kräks. Så jag tog fram mobilens lampa. Och ja, det var mycket kräks. Bara att kliva upp och dra bort allt. Satte mig en stund i soffan under en filt.

Sen kom jag på att ringa till barnmottagningen i Mora och sen blev det hela köret med sprutan och det. Senare på jobbet så ringde även läkaren från barnmottagningen och pratade om Lovisa. Jag frågade honom om man skulle vaccinera sig eller inte egentligen. Vad han ansåg. Han sa att själva influensan är väldigt snäll. Men om man är i riskzonen så är den livsfarlig. Och sen tyckte han att det är dumt att inte vaccinera sig med tanke på att så många blir sjuka. I Ukraina(tror jag han sa) så var hela landet nedlagt nästan. Massa massa människor är sjuka och fabriker står stilla och så. Och så tyckte han att man skulle vaccinera sig med tanke på alla dom som faktiskt kan dö.

Jag har ju varit helt emot vaccinering. Nu är jag tveksam hur jag tänker. Det är hur som helst skitjobbigt att få lov att göra nåt jag är emot. Att jag fått lov att ge mig. Cia på VC kom och grattade mig på för att jag hade tagit mitt förstånd till fånga och gjort det. Vad ska man säga? Jag har vaccinerat mig för Lovisas skull och Evelin gör det också för Lovisas skull. Och faktiskt så hoppas jag att alla i Lovisas närhet vaccinerar sig. För hennes skull om inte annat.

3 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Så sant som sagt. Solidaritet gäller i alla lägen!
Nu var du duktig =) och jag är det i dag.

Petter sa...

Ja för en annan är det jättejobbigt med alla "solidariska" som vet hur man SKA göra... med en höggravid sambo kanske allt inte är så jävla självklart... fy bubblan :-(

Kanelbullen sa...

Petter: Nu kan jag i alla fall inte smitta Anette. Eller hur=)