onsdag 4 november 2009

Men, jag som var så säker

Jaha, jag som varit bombsäker på att varken jag eller flickorna ska ta nån svinspruta. Mamma tjatade igår så jag blev irriterad och pappa skickade sms att jag fick lov att prata med läkare om Lovisa skulle ta eller inte. Ringde till barnmottagningen i morse.

Lovisa ska INTE ta. Hon går under Anapen(akutsprutan) och har sin kraftiga jordnötsallergi. Haha tänkte jag. Där fick du mamma. Men så frågade jag om jag skulle ta eftersom jag är så fet. Det ville hon inte säga nåt om men hon rekommenderade det för Lovisas skull.

Så jag ringde vårdcentralen och efter några telefonsamtal hit och dit och väldigt krånglandes för tanten på VC rörde till allt, det enda jag ville var att höra lite hur allt går till och när dom skulle ha tid att spruta mig och Evelin. Tillslut så ringde hon som vaccinerar upp mig.Så idag kl 13.20 ska jag ta en svinisspruta och på fredag ska Evelin ta en. Herregud va snabbt allt kan ändras!

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Så det kan bli. Men det var bra att p sa åt dig att ringa doktorn =)

BigBro sa...

Jazzåå kan det gååå,.... själv så har jag inte hunnit bestämma mig för vare sig det ena eller det andra,.... ha ha host host snooorrr,... ha haaa =D