torsdag 13 mars 2008

Vad händer med sånt som är positivt?

Vi delar ibland ut enkäter(slumpvis) till våra kunder där dom ska bedöma butiken och det finns även en tilläggsgrej på slutet för andra kommentarer. Idag på jobbet så såg jag kommentarerna från den senaste undersökningen. Och som vanligt så slår det mig att folk oftast tror att man ska skriva det som är negativt med butiken. Vad är det med människor egentligen? Varför är det så svårt att skriva positiva saker och speciellt när dom vet att såna här undersökningar läses av chef och högre folk inom ica. Många av kunderna frågar mig om jag fått fast jobb än. Det händer minst en gång i veckan. Jag svara som det är att jag har ett vikariat. Då säger dom att dom tycker att jag skulle få fast. Förut sa jag att tala om det för våran chef så kanske hon tänker mera på saken. Men det gör inte folk. Så jag säger inte så längre. Jag får inte ett fast jobb för att folk säger till mig att jag är trevlig och att jag skulle ha fast. Det är väldigt sällan som positiva saker kommer fram till högre chefer. Men när någon gör nåt fel, så vill folk oftast tala om det för chefen. Är inte det underligt?

Vi fick ju självklart flera beröm också...

Inga kommentarer: