lördag 15 mars 2008

Jobbigt

En 120-säng.
En tjock men iallafall kort mamma.
En smal och lång tonåring med långa armar och långa ben
En envis och förbannad katt.
Det är ingen höjdare att kombinera. Jag lovar och jag vet.

Lovisa kollade på en film igår. För att ta det säkra före det osäkra så bestämde hon sig för att sova hos mig ifall hon skulle vakna mitt i natten och vara rädd. Så vi bäddade ner oss skavfötters i min säng. Då kändes det inte alls speciellt trångt. Wilma som var trött som en get. Blev överlycklig när hon såg att jag lagt mig. Hon hoppade upp i sängen. Och fick syn på Lovisa. Blev skitirriterad och la sig på Lovisas täcke. På precis samma plats som hon brukar ligga på i min säng. Hon tog ingen hänsyn till Lovisa alls. Jag la mig och klappade henne precis som vanligt. Lovisa satte dit handen och Wilma kollade på den och så bet hon. Inte speciellt hårt men flera gånger efter varandra, liksom tuggade och så stirrade hon på Lovisa. Hon var så irriterad på Lovisa så jag och Lovisa skrattade. I natt har både Lovisa och Wilma tagit över sängen totalt känns det som. Och Wilma har gått på Lovisa fram och tillbaka några gånger för att försöka få iväg. Tur att Evelin inte blev lika svartsjuk och ville sova hos mig hon också Haha!

Inga kommentarer: