onsdag 19 mars 2008

Lite av dagen

Eftersom det blir ljusare och ljusare på mornarna så vaknar jag tidigare och tidigare. Igår kväll kunde jag inte somna så jag låg väl vaken till 01.30 kanske och så vaknade jag tidigare än 5. Och eftersom det var så ljust så kunde jag inte somna om. Jag hatar när det blir så här. Jag vill kunna sova fast det är vår och ljust. Nu längtar jag efter att vi ska ställa om klockorna.

Jag och Wilma somnade iallafall ett tag på soffan. Det var så skönt till Lovisa slängde igen toalettlocket så det dånade i hela lägenheten. Då vaknade jag men Wilma sov vidare.

Sen gjorde jag och Lovisa en drink. Eftersom vi fått några tips så tog vi apelsinjuice och kiwi och banan. Jag köpte även blåbär och hallon och mjölk och fil när jag handlade så vi ska väl prova det senare ikväll.

Herr Sten har börjat tröttnat på att inte få nån uppmärksamhet för nu så ger han sig till känna. Känns inte alls kul. Jag vet ju att jag kommer få ont men det känns inte bra nu när det redan är folk på jobbet som är sjukskrivna. Dom som jobbar extra kan ju inte jobba för alla och dom ordinarie har ju fullt upp redan.

2 kommentarer:

LiNdA sa...

En persienn.. är det något att tänka på?? :o)

Anonym sa...

Dumma Sten, han verkar då inte ha nån känsla alls. Han måste ju veta att du älskar när folk köper sill och skinka i långa banor.
En mörk "draförgardin"
vore kanske nåt.