tisdag 18 mars 2008

OBH Nordica Frutti

Jag köpte en stavmixer för ett par månader sen på jobbet. Jag har använt den två gånger typ och tyckt att den varit skitdålig. I helgen så skar den. Jag kollade idag och såg att själva kniven gick åt fel håll. Klart som fan att det gick dåligt. Så jag tog den till jobbet och byta den mot pengar istället. För någon ny ville jag då inte alls ha. När jag sa till Nettan så stod Veronica där också och hon sa att hon tyckte att jag skulle köpa en Blender istället. Jag hade inte alls lust med det först. Men för några veckor sen så tänkte jag ju köpa en sån men tyckte inte att vi hade råd. Men nu skulle jag ju få ca 200:- för stavmixern. Så skickade jag ett sms till Lovisa och skrev "Rosa eller grön". Lovisa svarade: "Rosa så klart". Så då tog jag en rosa Blender och la till 200:-. Så nu har vi käkat vaniljvisp och hallon. Men jag vill gärna ha lite tips på mera som är gott att göra i den där rosa saken jag har.

4 kommentarer:

LiNdA sa...

glass å mjölk = milkshake
fil med frukt = god frukost
mjölk med frukt = gott..
sen är det bara å prova sig fram.. :o)

Anonym sa...

NÄÄÄÄÄÄ! EN SÅN VILL JU JAG HA! Jävla Martina har också en. EN ROSA!

Hallon + blåbär + citron + yoghurt = grymt god smootie. :)

Anonym sa...

Med en blender så gör man MARGERITAS eller FROZEN MARGERITAS,.... de e skit gott och man kan dricka hur många som helst när det är varm ute,.... =)

Mary sa...

Två pressade apelsiner, en kivifrukt, en halv banan, lite pressad citron plus isbitar blir en prefekt morgonshake. Hur gott som helst.

Dessutom kan man göra urgod frozen yoghurt, bara mixa frysta bär eller frukt med lite socker och yoghurt.