onsdag 10 januari 2007

Polis

Idag när jag åkte till jobbet var jag lite sen som vanlig. Åkte på "gränderna-vägen" och såg att polisen kom åkandes i motsatt riktning. Jag tänke drog på mig bältet över en armen(jaja jag vet..man ska ha bältet jämt) Jag var ju lite sen så jag åkte väl inte sakta precis och så svängde jag in snabbt till parkeringen På parkeringen så såg jag att det fanns en ledig plats under taket så jag tvärsvängde in där. När jag kliver ur bilen ser jag att polisen står bakom mig.

Föraren vevar ner rutan och frågar:
"Var har du skattemärket då?"
"Det sitter väl på eller?

Polisen kliver ur. Och jag kollar om det verkligen inte sitter nåt märke där och så säger jag att jag ska kolla i handskfacket. Och det ligger inte där heller...

"Du måste ju ha på skattemärket, men föresten det kanske har åkt bort, du har ju säkert 10 märken där på varandra. Blås här i oxå"

Jag skakar nu som ett asplöv samtidigt som jag känner att jag håller på att få ett skrattanfall. Jag blåser och jag är nykter! Då vill han kolla på mitt körkort, jag får lov att skaka fram det ut min plånbok för jag kan inte ha still fingrarna lixom. Polisen råkar då kolla på Nuch's bil som står brevid min.

"Men va...bilen där har ju inte ens skattemärket från förra året!! Ni måste sätta på märkerna, ser trafikpolisen dig så åker du dit, dom tänker bara på statistiken. För du har väl betalat skatten?"
"Ja, det har jag iaf, det lovar jag" säger jag och börjar skratta.
"Nu ligger systemet nere men om du inte har det så hör vi av oss igen, och du, säg åt den där bilens ägare att genast sätta på märket"

Sen flinar polisen lite för han kan inte hålla sig för jag skrattar och så åker dom iväg. Jag tror inte att jag får böter, men jag vet inte..jag skrattade så..Haha!

1 kommentar:

LiNdA sa...

vilken tur att jag inte var ute å såg d, jag hade nog skrattat ganska gott oxå :o) å tur min bil inte stod där, mitt märke sitter inte heller på, bara mitt tillfälliga.. haha