måndag 22 januari 2007

Måndagar

Måndagar är lixom min dag här hemma.
Jag går upp 06.20 och skjutsar Evelin till Bollnäsbussen.
Kommer hem och väcker Lovisa och så skjutsar jag henne till skolan runt åtta.
Sen gör jag bara det jag vill själv.
Vill jag sitta vid datorn hela dagen så gör jag det,
vill jag diska så gör jag det,
vill jag sova, så gör jag det,
vill jag gå en sväng så gör jag det,
vill jag städa hela lägenheten så gör jag det.
Men jag gör bara det jag verkligen vill och har lust med.
Måndag är så bäst helt enkelt.
Men idag...
...då jobbade jag mellan 12-18.30.

Min måndag försvann lixom...

3 kommentarer:

LiNdA sa...

ja idag hade jag helst velat legat kvar i sängen.. puh vilken dag!!
men jag gjorde ett tappert försök me att visa ett trevligt å friskt fejs.. haha
hoppas morgondagen blir bättre..
puss

Kanelbullen sa...

Men det var i alla fall tur att du inte behövde städa lägenheten! Städa är så jäkla tråkigt. Då var det bättre att sitta och göra kassan lite trevligare. Puss min unge! Och du...skatteavdrag får visst bara dom med fast jobb. Vad är det för jävla solidaritet. Nävisst, det har ju inte dom! Puss igen!

Anonym sa...

Ha ha,... min måndag försvann den med,.... upp 0500 käka frukost ut till planet o i väg 40 min försenad landade och i väg till hotellet och sen till kontoret och sen tillbaka till hotellet och sen skulle jag läsa en bok med somnade,.... det var den måndagen det,.. ha ha ha