onsdag 10 januari 2007

Just nu

Klockan är nu 8.20. Jag sitter här hemma och det är helt tyst. Så skönt faktiskt. Skjutsade Linus till henne's kära buss igår. Hon var trött som 17 men sken som en sol hela morgonen. Hon verkligen älskar sin kära skola och sitt Bollnäs.

Nån som inte var lika glad var Lovisa. Det gick trögt som fan att få upp henne igår och värre i morse. Hon hade väldigt ont i halsen i morse oxå haha! Vi har vårt rostade bröd i frysen och i morse tog Lovisa en kniv och delade dom ihopfrysta bröden. Sen tog hon en kniv så vi skulle kunna dela avocadon. Då såg hon att hon hade världen knivsår på vänster hand. Ca 3 cm och blodigt. Så det var bara att lappa ihop det. Jag fattar inte hur hon bär sig åt alltså. Kollade igenom min blogg för förra året. Sex gånger var hon till akuten. Sex gånger!!!. Fatta vilket litet klantigt barn jag har alltså..haha!

Ombyggnade på jobbet går sakta framåt. En del kunder är så dumma så man nästan vill fråga om dom verkligen menar allvar. "Tror ni att det här ska bli bra eller gör ni så här bara för att röra till det", "Är ni knäppa som ändrar nåt som funkar", "Förut kunde jag blunda runt hela affären men ändå hitta det jag ville ha" Men dom flesta är positiva och tycker att det blir jättefint. Och som en äldre tant sa: "Ni hjälper oss verkligen att inte bli senila, för nu måste vi ju använda hjärnan och det är bra för oss som är lite äldre" Sen har jag fått höra mycket om hur fint det blir och ljust och hur mycket större det ser ut. Och det blir verkligen helt super tycker jag. Och så kommer ju även jag att nå upp till alla varor, äntligen.

1 kommentar:

Kanelbullen sa...

Lovisa, hur bär hon sig egentligen åt? Och Linus lät verkligen överlycklig i går när jag pratade med henne när hon satt på bussen. Oh, vad jag älskar dom barnen Puss min unge!