torsdag 25 januari 2007

Känsliga läsare kolla bort

Igår när jag kom till jobbet så ropade Nuch till mig att jag skulle komma. På bänken i charken låg då det här grishuvudet. Folk beställer grishuvuden av olika orsaker. Dom flesta svenskar gör det för att göra pölsa på(huvaligen)



Men Nuch hon har beställt två till sig själv. Men hon ska inte göra pölsa av dom. Nuch är från Thailand. Där har dom en rit, att hedra dom döda. Jag tror det var den andra fullmånen varje år som dom gör det. Då bjuder man in alla man känner och dom tar med sig alla som dom känner. Man ska grilla grishuvudet i ugnen i 75 grader i 6 timmar.

Grisen var så söt där han låg faktiskt. Nuch putsade till den så den blir riktigt fin. Jag försökte tycka att det hela var äckligt men det var inte det. Jag tycker det var spännande när hon berättade om hur dom gör och så.

1 kommentar:

Anonym sa...

Sicken liten söt griseknoe!