söndag 13 augusti 2006

Hur funkar folk?

Igår hände det en mycket tragisk olycka upp i Grönklitt. En ettårig pojke dog när en bil råkade backa på honom. Det är så hemskt så man kan knappt tänka på det.

Jag jobbade idag. Och hur många människor som helst har frågat mig om olyckan.

"Har nån blivit påkörd?"
"Var har olyckan hänt?"
"Är det en pojke som dött?"
"Känner du nån dom vet vem det var som körde på pojken?"
"Var åkte ambulansen igår på dagen?"
"Var pojken bara ett år?"
"Är det någon från Orsa?"
"Vem körde?"
"Var det på den här parkeringen?"

Hur fan är folk funtade?! Hur fan kan dom stå i en affär och fråga såna saker? Har dom ingen tanke på att kanske nån släkting till pojken eller kvinnan som körde kanske är och handlar? Tror dom att jag skulle sitta och prata skit när jag jobbar? Jag skulle ALDRIG kunna prata skvaller med folk som kommer in och handlar av mig. Okej, är det någon jag känner så skulle jag väl kunna prata om tex den här hemska olyckan men inte med folk som bara är mina kunder.

Det jag vet är det som stod på aftonbladets nättidning. Pojken var nog inte från Orsa för dom bodde i husvagn. Kvinnan som körde kommer från Holland. DET är det ända jag vet! Dom som frågade alla frågor har tydligen inte en aning om nåt, så både pojken och kvinnan hade faktiskt kunnat komma från Orsa...

Inga kommentarer: