torsdag 3 augusti 2006

Min Hampus

Idag fyller en av mina allra bästaste bästaste vänner år. Min älskade Hampus! Min älskade lilla pojke blir 7 år idag. Jag kan inte fatta att han blivit så stor. Han är bland dom roligaste jag vet och bland dom gulligaste jag vet och bland dom bästa jag vet och bland dom omtänkaste jag vet.

Innan han föddes så ville jag så gärna ha en bebis till mig och Evelin och Lovisa. En som bara var våran. Så blev Helena med barn och jag blev så glad. Jag var till och med hemma hos dom den kvällen Helena och Thomas åkte in. Sen har jag bara älskat Hampus mer och mer. Och nån egen bebis har jag inte ens gett en tankte mera. Hampus blev mig pojke.

Jag rapar ju mycket som alla vet vid det här laget. Så när Hampus blev lite större så lärde jag honom; "Vad säger Malin?" och då svarde han "BAAP" . Varje gång som Helena åkte upp till oss och Hampus såg vart dom var på väg så ropade han "BAAP BAAP" Om dom sen åkte till Mora istället så grät han. Helt plötsligt en dag när dom åkte förbi våra postlådor så sa han "BAABIPP" Med precis samma betoning som när man säger Malin. Då var han inte alls gammal. Det var bland dom först ord han sa med betydelse.

Nu är han stor och han älskar sina mobiler och vi ses inte lika mycket som förut, för både jag och Helena jobbar för mycket och ofta om varandra.

Men ofta får jag sms där det står "Malin jag älskar dig"

Och Hampus vet du, Jag älskar dig oxå jätte jätte jätte jätte jätte mycket

2 kommentarer:

Anonym sa...

Alltså, ursäkta att jag stör, men under sidor jag kollar på; var finns Petter?? Har varit inne på jobbarkompis, bästa Tina, svåger Jonas men ingen är PETTER!! Visserligen händer det lika lite där som hos Olle men ialla fall... LOVE YOU

Anonym sa...

Ok, tack för information. Ska vänta o hoppas att han startar upp en egen, eller tillsammans med Anette, sida. Du kan väl vara gullig o säga nåt i förbifarten... Ha det så bra. PUSS