fredag 4 augusti 2006

Kvällsbesök


Den här ställningen är precis utanför Lovisas fönster.

Nu ikväll så hörde jag och Linus hur Ida ropade "EVELIIIN"
och det kom från Lovisas rum men Lovisa tältar hos ille...




Men dom var hit en sväng för att se om dom vågade klättra upp och det gjorde Lovisa, Emelie och Ida. Moa och Maria var förståndiga och stannade på backen. Högre vågade dom inte gå iallafall för det var inget räcke längre upp.




Sen drog dom iväg igen


Och ja, jag vet att det är både farligt och förbjudet att klättar på byggnadställningar. Men jag förstår dom. Jag skulle oxå vilja göra det men...en vuxen människa gör inte sånt. Fast det finns ju vissa som har klättrat upp i en byggställning som var på Älvdalens kyrka.
Undra vem det var...?

6 kommentarer:

Anonym sa...

God morgon Bästa Gu´barn,
Puh så skönt att de är på fast mark igen, flickorna. Men VEM, jag undrar bara VEM har klättrat upp på Kyrktornet i Älvdalen. (Du vet det där att göra en höna av en fjäder... det gillar jag. Skulle nog kunna få det till att "någon" suttit o dinglat med fötterna i toppen av tornet...)!!
Ha en skön helg PUSSeliPuss

Anonym sa...

...och vem brukar klättra som en ekorre runt huset i träskor och på en vinglig stege. Haha!

Anonym sa...

Ja, vem är det?

Anonym sa...

Ja, och så filmade han, troligtvis samtidigt som han klättrade. På fötterna? Träskor om jag får gissa. Haha. Pappa är bäst på sånt!

Puss älskling

Anonym sa...

Till dom vissa som klättrat i byggnadsställningen på Älvdalens kyrka hör även jag. Jag tränar ju flera gånger om dagen i min egen ställnig.

Anonym sa...

Jag ser att jag får lov att laga min ställnig. Jag spikar dit ett n så att den blir som en ställning.