onsdag 24 maj 2006

Surtant


Idag var jag en surtant på jobbet. Det var 6 personer i åldern 17-18 år som var in och handlade. Dom tog två barn-kundvagnar och handlade i. Helt okej tycker jag för det är många som använder dom och inte bara barn. Men när jag satt i kassan så såg jag att den ena tjejen satt i en vagn. Jag orkade inte bry mig och sen var dom för långt bort så jag kunde inte säga nåt om jag velat. Men när jag skulle gå och stämpla ut mig så gick jag förbi dom.

"Om vagnen går sönder så får du köpa en ny"
"Okej"
sa tjejen men satt kvar.
"Men ställ dig upp då, ställ dig upp" sa en grabb då.
"Jaha" sa tjejen och ställde sig upp.
"Det är lixom inte jag som blir lidande utan alla småbarn som faktiskt älskar dom där vagnarna", sa jag och sen gick jag.
Då hör jag en grabb som säger jävligt spydigt:
"Men du vet ju inte om hon är rik och ni kanske får 10 vagnar tillbaka för den hon har sönder"
"Men va bra då" sa jag glatt. "Då är det helt okej om hon har sönder den för då blir ungarna gladare om dom får flera vagnar"

Sen gick dom och det var bara en av grabbarna som hade vett att skämmas. Så jag tycker inte att han skulle skämmas alls då för han var ju den enda som var vettig. Jag kan förstå om dom hade sagt emot mig om jag låtit som en gnällkärring men jag sa det helt snällt och dessutom som skrattade jag till lite. Just för att inte låta grinig.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Skjut dom också!

Anonym sa...

Glömde skriva mitt namn...haha

Anonym sa...

Glömde skriva mitt namn...haha

Anonym sa...

Rätt av dig!

Anonym sa...

Rätt gjort

Anonym sa...

Är det rätt bra att svara 2 ggr?