onsdag 10 maj 2006




Igår åkte vi upp och grattade mamma som fyllde år. Jag och mamma var till bygglagret och köpte 2tum2 till Åkes utebur som jag ska göra någon dag. Lovisa skulle rida Dimma och allt var helt klart när jag och mamma kom från byn. Jag tog lilla rara Snobben och Lovisa red på Dimma. Snobben ville käka på lingonriset som var brevid stigen som vi gick på. Han var precis som en hund och ställde sig och kissade och luktade på bajs och så. Han var glad som bara den men skötte sig bra ändå, först. När vi kom på en rak stäcka så var Lovisa och Dimma en liten bit framför. Snobben stannade och jag stannade och så utan förvarning så drog han iväg. Jag försökte stoppa men det var helt kört. Jag flög som en liten vante rätt ner i marken med ansiktet och händerna och knäna. Vilken styrka alltså. Om jag hade varit liten och mager så hade jag fattat men jag är ju rätt fet men hade inte en chans mot Snobbens styrka. Knäna tog mest stryk men det kände jag inte då. Jag släppte ju honom när jag for i kull. Jag reste mig snabbt upp och ropade till Lovisa att Snobben var på väg i full galopp.

Lovisa hoppade snabbt av Dimma. Sprang bort till mig och lämnade Dimma och så rusade hon efter Snobben som vände och sprang mot Lovisa och så när han var precis vid henne så saktade han in lite och när Lovisa skulle ta honom så stack han igen. Lovisa var skitförbannad. Hon ropade och skällde på Snobben som tillslut sprang och ställde sig bakom ett träd. Han trodde väl kanske att han inte syntes. Lovisa gick med arga steg till mig och så fort Snobben försökte ta lingonris i munnen så sa hon bestämt: "Snobben" Då hade han upp huvudet igen. Sen hoppade Lovisa upp på Dimma igen. Fast först hoppade hon för långt så hon trillade över på andra sidan Haha! Sen red hon hem på Dimma och Snobben gick snällt brevid mig som ett litet lamm. Tror han luktade på marken 4 gånger men då sa jag bara "Snobben" lugnt och stilla och med snäll röst. Och då hade han upp huvudet direkt.

Det är kul att se hur ett kraftpaket som Snobben kan ha sån respekt för Lovisa alltså. Verkar som att hon tagit efter Nisses roll. Han mopsar sig sällan mot henne och gör han det så räcker det nästan att hon tittar på honom bara.

Han är världens sötaste alltså, fast jag sitter här med onda knän och onda händer och ond näsa.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Om Lovisa ropade och skällde var det nog inte så konstigt att han ställde sej bakom ett träd.

Anonym sa...

What a great site, how do you build such a cool site, its excellent.
»

Anonym sa...

Interesting website with a lot of resources and detailed explanations.
»

Anonym sa...

Your site is on top of my favourites - Great work I like it.
»