torsdag 4 maj 2006

Parasoll

I förrgår så var ju Evelin och mamma och pappa till Stockholm och hälsade på Nisse och Daniel och Lalis och Dicken och Maybritt. Störst intryck på Linus gjorde nog Daniel som åt upp mammas köttbit och doppade den i hennes sås oxå. Linus skrattade som fan igår när hon berättade det. Daniel ligger nu på Linus plussida! Tvärr så är han även på Lovisas plussida. Eller tyvärr och tyvärr. Lovisa fick skivan som Danielsband gjort och nu spelar och sjunger hon låtarna hela tiden. Precis hela tiden. Låtarna är bra tycker jag, riktigt bra oxå faktiskt. Men höra dom när man åker bil och när man äter och när man kollar på tv och när man sitter på toa och alltid är inte lika bra... Haha!

Evelin säger ju inte så mycket om vad hon varit med om men det där med att Daniel käkade upp mammas kött har hon iallafall berättat. Att hon sett Lillbabs sa hon inte ett ord om och hon har inte berättat hur det var att träffa Lalis och Dicken och Maybritt. Men så är hon mitt älskade barn. Men hon och mamma och pappa köpte iallafall äntligen mitt älskade parasoll! Olle hämtade Linus i Mora så dom var hemma till 22.30 och då släpade Olle upp parasollhållaren som nog väger ca 1 ton. Jag var supertrött och skulle upp och jobba till sju dagen efter men jag fick bara lov att kolla hur det såg ut. Så jag fällde upp det inne i vardagsrummet. Och det såg ut precis så som jag tänkt mig. Det kommer att bli perfekt ute på våran kära balkong i sommar. Då kan vi sitta där ute fast det regnar. Jag fattar inte att dom inte fixar tak till alla balkonger faktiskt. Man vill ju kunna sitta där men det kan man ju inte om det är supersoligt ute. Men nu kan iallafall vi göra det.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Linus och jag missade både Lill-Babs och Kjell Bergkvist. Det 'r säkert därför hon inte säger nåt om dom. Men roligt hade vi i alla fall. Puss!

Anonym sa...

S(kära) Gertrud!
Äpplena har tagit slut, så du får tyvärr inga fler.

Anonym sa...

Jag vill komma o sitta på din balkong sen

Anonym sa...

What a great site, how do you build such a cool site, its excellent.
»

Anonym sa...

This site is one of the best I have ever seen, wish I had one like this.
»