onsdag 6 oktober 2010

Rudolf

Idag har det hänt mycket saker på jobbet. Allt från att en supertrevlig transa handlade till en tjej som frågade ut mig om hur jag ställde mig till afrikaner i Orsa. Men det som var mest intressant och roligast var när en kille med världens största och rödast nästipp kom in. Han sa nåt om näsa när han sprang förbi kassorna när han kom. Jag fattade inget. När han hade handlat klart så kom han fram och jag skulle säga  hej men jag fastnade och såg endast nästippen och jag fastnade liksom med blicken. Då fattade jag. Nästippen var stor och röd och jag skrattade och skrattade. Jag är glad att det var just han som hade den tippen. Han fattade. Han syster hade också tydligen fastnat med blicken och det hade varit lika svårt att föra ett samtal med henne som med mig. Hon log också brett hela tiden.

Jag sa att jag hade aldrig kunnat hållit mig från att ta en nål och sticka i tippen.  Jag ville tom göra det på  honom. Men sen sa jag att han inte fick göra det. För det kunde bli inflammation. Men det kliade i mina fingrar. Det som även är rätt roligt är att den här killen har en släng hypokondri, man han var inte livrädd ändå. För han hade haft nåt liknande för någon månad sen. Han visste att han inte skulle dö.

1 kommentar:

Marie M sa...

Heter han möjligtvis Per?? =)