onsdag 27 oktober 2010

Man lär sig nåt nytt varje dag.

Jag ska ju äntligen efter typ 10 år ha en dubbelsäng igen. Det har varit helt okej att ha en 120 cm säng faktiskt. Men nu så har jag ju Ester och Wilma i sängen. Om dom ligger på varsin sida om mig så hamnar jag i ett skruvstäd. Lägger dom sig på samma sida så knuffar dom ur mig ur sängen. Det låter som en omöjlighet med alla mina kilon men tydligen så har jag väldigt starka djur.

Jag har två 90-sängar. En här hemma och en i Älvdalen. Tyvärr så hade jag inte två madrasser men till min glädje så fick Linda nya sängar och då hade hon en jättemadrass över. En sån som jag helst ville ha, så jag skulle slippa skarven. Den såg helt fräsch och fin ut men jag kände ändå att jag ville tvätta den. Så jag tog av överdraget och tvättade det. Tänkte sen även tvätta skumgummimadrassen så jag försökte på alla sätt och vis att få ner den i tvättmaskinen. Men det var helt omöjligt. Den var för stor. Så jag sköljde av den i duschen med lite tvättmedel i stället. Sen blev jag glad att jag inte fick ner den i min kära tvättmaskin. Den blev nämligen superduperlupertung! Alltså jag tror den vägde ett ton typ. Jag stampade ur så mycket vatten jag kunde. Vilket blev väldigt lite. Sen baxnade jag upp den över en dörr och hade en pinne som förlängning på dörren. Där har den hängt hela natten, med skålar på sidorna som har fångat upp vatten som runnit. Det har varit en massa handdukar på golvet. I morse kändes den precis lika tung.

Men jag hämtade kupévärmaren i källaren och nu har den gått nästan hela dagen. Madrassen går åt det torra  hållet äntligen. Det ser ut som att vi har byggt en tält i hallen. Jag är så lycklig att det var en stor madrass så den inte gick in i min tvättmaskin. Maskinen hade brakat sönder totalt. Men nu har jag iallafall lärt mig en sak; ska man tvätta en skummadrass, så ska det vara sommar och man ska vara ute och solen ska skina. Då kanske det funkar bra.

3 kommentarer:

Ellie sa...

Ha ha ha! Jo helt rätt! Det var hon :o

LiNdA sa...

Hahaha.. jadu,
madrassen var ren ändå, den legat under ett par andra bäddmadrasser dock.

Kanelbullen sa...

Haha, men du gav dig inte du Malin=)