lördag 30 oktober 2010

Det bor en vakthund i min lägenhet


Stor och farlig
I natt tror jag att grannen hade fest eller nåt. Lät iallafall i trappen. Inte så det störde direkt i och för sig. Det var någon som drog ned handtaget på min dörr. Jag höll på att få hjärtsnurp och undrade vem som ville hälsa på mig sent en fredagskväll. Och Ester hon blev väldigt irriterad. Hon morrade värre än jag någonsin hört, djupt från halsen. Till slut funderade jag på om någon kommit in i lägenheten för att hon var så arg. Så jag klev upp, men det var helt tomt som jag trodde. Så vi la oss igen, men Ester kunde bara ligga korta stunder. Hon gick ut i hallen och morrade flera gånger. Till slut så kom  hon och la sig igen men morrandes. Tror hon morrade över en  halvtimme. Annars när hon är morrig och rädd så gnäller hon alltid efter hon morrat. Men den här gången var hon en väldigt farlig och stor vakthund som inte tänkte släppa in en enda människa innanför våran dörr. Och det första hon gjorde när hon vaknade i morse var att morra och gå in i hallen och morra lite till.

1 kommentar:

evelin sa...

Bra Ester!! Man kanske ska skaffa en hund också så har man någon som vaktar haha! :)