tisdag 16 mars 2010

Vi är trötta

Igår kväll var jag ute med Ester, men Ester är en krångelhund och gick runt och luktade och letade ett bra ställe att kissa på. Jag trodde hon hade kissat för helt plötsligt så skulle hon in. Sen lekte hon och Wilma som dårar och jagade varandra runt hela lägenheten. Det slutade med att Ester grät inne i vardagrummet och inte vågade gå ner från soffan. I samma veva så hör jag hur Lovisas larm går igång på hennes mobil och hon stänger inte av det. Hon hade somnade och innan hade hon ställt larmet på kl 22. Varför hon gjort det vet hon inte alls. Och hon var riktigt borta i skallen. Hon somnade om lika fort som hon vaknat.

Vid 23 när jag precis tänkte lägga mig så ville Ester ut. Hon började leta efter kisställe igen och hittade ett bra och det var tur för hon kissade typ 100 liter. Jag fattar inte att det måste vara så perfekt bara för att kissa. Knäpphund.

Vid 3-tiden så var Lovisa upp och hade jätteont i magen. Jag vet att jag sa nåt om att hon skulle ta febern men så somnade jag om. Vaknade varje timme sen och var livrädd att Lovisa skulle försova sig. Hon får ju inte missa skolan nåt. Klockan 6 väckte jag henne och sen så vid 20 i 7 så åkte jag till ica och köpte Proviva. Sen tvingade jag iväg det lilla eländiga barnet till skolan. Klockan 9.30 var hon hemma igen. Det var bara att åka och hämta hem henne. Hon hade så ont i magen.

Sen var jag till tandläkaren och rotfyllde, trött som en get och höll på att somna men blev klarvaken när jag fick betala 1695 kr. Inte kul. Iväg och handla och sen hem och gick ut med Ester. Vi var ute så länge till Ester var helt slut. Så skönt! När vi kom hem så sov Lovisa och hon sover än. Och Ester hon har sovit sen vi kom in och även jag tog lite microsömn framför tvn.

Jag tänkte röja här hemma idag men väntar med det tills mitt lilla barn har vaknat. Eller också gör jag det i morgon.

Inga kommentarer: