söndag 14 mars 2010

Today

I morse vaknade Ester och Wilma och jag klockan 7 ungefär. Ester och jag tog oss en promis förbi gamla brandstationen och sen Ön och så ponnystallet och campingen och hem. Ester gick lös hela tiden. Så duktigt alltså, fast hon tyckte nog att det var lite läskigt med alla nya lukter. Nu räcker det med att jag bara säger åt henne att hon ska gå på min sida så kommer hon och går på rätt sida.

Efter frukosten så gick jag och Lovisa ner och började röja i förrådet. Evelin var uppe och diskade först, sen kom även hon ner. Vi hittade 6 kartonger som ska ner till Falun och så hittade vi en massa skräp. Verkligen en massa skräp. Så nu är hela bilen full med saker som ska till tippen i morgon. Lika bra att lasta den idag för jag jobbar ju till 16 i morgon. Blir att åka upp direkt efter jobbet.

Sen var jag och Ester ut en vända för att leka lite i snöhögen här utanför, men det blåste så iskallt så vi gick in. Lovisa lekte med henne här inne i stället. Känner av att det är en liten sten som gör ont igen. Det gillar jag inte men jag ska inte ha så ont har jag bestämt. Dricker tranbärsdryck så snart kommer den nog ut. Nu är det bara soffan och tv kvar av den här dagen.

1 kommentar:

Hanna Hmm sa...

Så himla mysigt med hundar.... ; ) Önskar att vi kunde ha en!!!
Hur är det i dalarna, snö kvar än? Vi flyttade upp från Falun för 4 år sedan snart... ; )