söndag 12 juli 2009

Igår åkte Ester och jag till Älvdalen själva

Ester kom och la sig hos Sälma som då inte kunde sova utan låg vaken och vågade inte röra på sig.


Ester vill så gärna ligga hos Sälma igen men vågar inte riktigt.


Nördhunden


Jag fixade så fint i skuffen med täcke och massor av frolicbitar utspridda. Jättebra att sysselsätta en valp. Och ja, det funkade. Till Ön ungefär, sen förvandlades valpen till ett marsvin. Pep och pep och pep och plötsligt så hittade hon ett hål där hon kunde ta sig ut från skuffen. Så tillslut så satt den lilla valpen i baksätet längst ut på sätet med tassarna på min stol. Då fick jag lov att stanna och lyfta fram valpen till passagerarsätet. Det funkade bra. Till Våmhus. Då blev hon ett marsvin igen och klättrade och bökade sig upp i mitt knä och sen bak i nacken. Där låg hon och var valp och bet mig i håret och sparkade mig i nacken. Då fick vi stanna igen och hämta hennes sovgrej och så la jag den på passagerarsätet och så tvingade jag marsvinet att ligga kvar och då blev hon en snäll valp och sov hela vägen upp till Älvdalen.

1 kommentar:

LiNdA sa...

jodå, för ofta är de ju en familj när de laddas berg.
och då äre en som packar..
det känns konstigt, men bara köra på, sen får den som packar ta reda på det
moahaha
kassörskans hämnd :o)