onsdag 15 juli 2009

Lite smått

Igår var vi till Älvdalen igen. Vi har varit där jättemycket mina semesterveckor. Söta syster är ju hemma från Oslo och det gör ju att det är ännu roligare att åka upp. Vill ju se henne så mycket som möjligt innan hon drar till Norge igen. Och förhoppningsvis så har hon och hennes kompisar en lägenhet att flytta in i. Någon som vet en trerummare som ska hyras ut i Oslo? När jag ändå är igång så kan jag ju höra om det är någon som har en lägenhet eller en stuga att hyra ut åt bästa Moa också, som börjar i Falun i höst.

Ester blir bara större och större och just nu är hon nog inne i en vaktperiod. Och det får stackars Martin under oss lida för. Inte så att hon springer fram och biter honom i benen men när hon ser honom så skäller hon och morrar och när han tittar på henne så springer hon snabbt till oss och gömmer sig mellan benen. Eller också sätter hon honom i samband med mopeder som låter. Det är hon nämligen rädd för. Så kan det ju också vara.

Sälma får stå ut med mycket från Ester och snälla Sälma låter näbbgäddan Ester göra vad hon vill. Hon käkar av Sälmas mat och hon tar leksaker för Sälma och springer efter Sälma som en svans. Tyvärr så har Sälma lärt Ester skälleken. Den går till så att Sälma börjar skälla som en tok och då skäller Ester tillbaka. Och så håller dom på så. Inte alls så kul att höra på men dom verkar ha kul. Men vi andra blir tokiga och tillslut så övergår Sälma med sina underliga ljud och så tystnar hon.

I morgon kommer Lovisa äntligen hem. Eller om det blir idag, men det lutar mest åt i morgon. Det ska bli skönt. Längtar efter henne som en tok. Och ja, det tog mera än två timmar innan jag längtade ihjäl mig, mera än två dagar också. Men nu längtar jag så det fan skär i hjärtat. Att man kan vara så beroende av sina barn. Men dom är mitt allt och jag älskar dom båda så mycket. Evelin kollar efter lägenheter i Falun för fullt. Visserligen är det inte förrens i juni som hon ska flytta ner. Men hon kommer ju att ha praktik i Falun rätt så mycket och då kan hon ju lika gärna ta en lägenhet tidigare. Hon vill ha en nu helst men jag tycker att hon kan vänta iallafall tills i februari. Jaja, det visar sig.

Sen är december en månad som jag längtar till nu!

3 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Jag längtar med!

Svägerskan sa...

Och jag längtar också :-)

nisse sa...

Men inte vill du gå på björnparken med din syster!!

December vill jag också att det ska bli!