torsdag 16 juli 2009

Esters storlek

37,5% Pudel

31,25% Bichon Frise

25% Coton de Tular

6,25% Lhasa Apso

Flera frågar hur stor Ester kommer att bli. Vi har faktiskt ingen som helst aning, hon är ju en blandras av 4 olika raser. Hon är 37,5% pudel, vi antar att det är mellanpudel och dom blir mellan 35-45 cm(45cm är visst ovanligt), sen är hon 31,25% Bichon Frise som har en mankhöjd på högst 30 cm, 25% är Coton de Tular och dom är mellan 23-25 cm och så är det 6,25 av Lhasa Apso och dom blir max 29,5 cm. Så jag tror att hon bli högst 35 cm, men vem vet?

Vilken valp är hon mest lik tycker ni?

4 kommentarer:

Trullexa sa...

Tyckte bommulshunden (cotonen) såg konstig ut men den hittade jag ju på sista bilden.
Lilla Ester blir nog inte så stor inte. Hamedvänligåbrastorlek. :)

Malin sa...

Jag tror att det är rätt faktiskt. Jag sökte på nätet och fick upp bilderna på dom raserna. Jag har kollat igen också...

Lillebror sa...

Hon blir en 31,25% Bichon Frise till 100%....

backastuagn sa...

Ester liknar en blandning av alla... Hon kommer antagligen inte att fälla... men det gör säkert Wilma? Mycket vakt i liten hund.
Närmaste grannen har en liknande rondell men mest Coton de Tular o Lhasa Apso, jag får inte vara på min tomt för det är hennes revir...