onsdag 6 februari 2008

Ta hänsyn och uppskatta människor

Nu har jag ju tillbringat två dagar på akuten för min egna del. Jag har ju även varit mycket på akuten med Lovisa. Och det är två saker som retar mig nåt fruktansvärt; Folk som skiter i att man inte får ha mobilen på och så folk som klagar att allt tar sån tid.

Det står tydligt på dörrarna in att man ska stänga av mobilerna. Ingen kan missa dom skyltarna. Men ändå, varje gång man är på akuten så sitter det flera och sms'ar eller pratar. Och dom gör det i smyg. Så dom vet att dom gör fel. Ändå gör dom det.

Och så dom som sitter och småpratar med den dom har med sig att det tar sån tid. Och dom suckar och det är så eländigt och jobbigt. Men hallå, det tar tid på akuten eftersom dom tar dom akutaste fallen först. Dom tar i den ordningen som dom blivit tillsagda att dom ska ta. Dom skiter inte i vissa och inte heller tror jag att dom plågar folk i onödan bara för att det är kul. Personalen springer och dom jobbar och dom gör sitt jobb. Dessutom är många jättetrevliga hur stressigt det än är. Klart att det är jobbigt om man har ont eller mår dåligt, men om man inte kommer in fort så är det faktiskt nån som har det värre.

1 kommentar:

Anonym sa...

Vill dom ha en kösystem kanske? Typ...jag har faktiskt nr2! Om du sen har blivit skjuten i magen är det inget jag kan göra. Rätt ska vara rätt.
En del människor är inte riktigt kloka.
Puss och skönt att du är bättre.