torsdag 14 februari 2008

Jag blev nästan kär

Idag hade jag en tyst man i min kassa. Han sa hej men inget mera. Sen kom det en underlig tysk och började prata tyska med mig som 17. Det syntes nog väldigt bra på mig att jag fattade noll men jag hade nog ett filter på som gjorde att inte tyskar kunde se hur lite jag fattade. För tysken pratade och pratade. Då började den tysta mannen att prata flytande tyska med tysken. Dom pratade och pratade och så vände sig den tysta mannen till mig och pratade dalmål och frågade om man kunde handla på tyska kort. Tysken pratade bara tyska, inte ett ord engelska. Och han pratade och pratade. Hade inte den tysta mannen varit inne och handlat precis då så hade allt blivit kaos. Åh, va jag tyckte om den tysta mannen!

2 kommentarer:

Kanelbullen sa...

Haha ett sånt filter vill jag också ha hit till sommaren!
Puss!

Anonym sa...

Petter gav en hartass till Nalle (Mysan ÄÄÄLskade visst en sån)men Nalle var inte ett dugg intresserad. Kul att Wilma gillade den.