torsdag 14 februari 2008

Dagen igår

På jobbet frågar många om jag haft semester eller nåt eftersom jag inte vart där på så länge. En vecka var jag borta. Får höra rätt ofta nu igen att jag låter så när jag jobbar och att jag pratar så mycket. Jag undrar hur jag egenligen låter och hur folk uppfattar mig Haha! Dom tror säkert att jag är världens pratigaste människa jämt. Men jag är inte alls så pratig som folk verkar tro. Jo, på jobbet kanske men inte privat. Eller jo, jag pratar väl en del men jag var värre förut.

Wilma fick en ny leksak igår och den blev hennes favorit direkt. Jag fick en hartass av en som handlar hos oss. Jag frågade honom om han hade nån hare för nån vecka sen och det hade han. Visade Wilma den när jag kom hem och hon blev helt tokig. Bar den direkt och lekte och luktade och höll på. Sen satte jag fast den på hennes "lillafjädern" och då blev den ännu roligare. Hon kom och ville leka igår när jag lagt mig och det har nog aldrig hänt tror jag. Så jag fick lov att ta bort hartassen från "lillafjädern" för det lät så mycket av plingan. Hon la hartassen i min säng och lekte och lekte och lekte. Åh, va jag älskar den där katten!

Kände igår kväll att det började värka i ryggen igen och jag fick lov att förlossningsandas flera gånger under kvällen och hade ont. Men jag tog inget piller, dumt att ta i onödan. När jag lagt mig så gick det över av sig självt. Och nu har jag som träningsvärk igen eller tandvärk som en kund sa igår. Och det är så det känns när det molar på. Som kraftig tandvärk. Hon hade haft en sten som var 2 mm och det hade varit för jävligt. MEN det kan ju också bero på att hon faktiskt var höggravid och inte kunde ta smärtstillande med så hög verkan. Jag kände direkt att jag var överlycklig att jag inte är gravid. Förstår att hon sa att det var nästan töntigt att föda barn efter att ha haft njustenssmärtor utan riktiga piller.

Inga kommentarer: