tisdag 6 juni 2006

Falun och Borlänge

Igår så åkte ungarna, Nisse och jag till Falun och Borlänge. Vi skulle se om vi hittade bla byxor till Linus. Vi åkte till Falun först. Det var fullt på parkeringen vid Åhléns så jag fick Nisse att åka in i ett parkeringshus. Och hon åkte ända upp till taket på det Haha! Det var två jätteläskiga branter innan vi kom dit..haha!

Det var fullt av folk i Falun och vi kollade i många affärer. Hittade som tur va en jättefin huvtröja med dragkedja till Linus. Var bort till djuraffären och tittade på tre pyttesmå skäggagamer. Dom var så söööta. Sen var vi och käkade. Våran supersnälla mamma betalade maten så vi käkade på Åhléns.

Vi satt där och väntade på vår mat och så kom det en grabb med fyra tallrikar med lövbit på. Han frågade bordet brevid oss om det var dom och då sa två av grabbarna att det var det. Jag började ropa då att det var våran mat. Så han kollade på mig och sen på dom och så sa han till andra bordet:
"Ni har alltså nummer 10".
"Nja" sa grabbarna då och jag ropade att det var våran mat. Då kollade tallriksmannen på mig och sa
"Äh, skulle bara se om ni var med" Haha!

Sen skulle vi åka till Borlänge. Vi gick till bilen och på parkeringslappen så stod det att vi hade tid till 18.30 eller nåt sånt. Jag sa direkt att vi måste ge bort lappen då. Vi åkte ner för en läskig brant och då mötte vi en tant och Nisse höll ut lappen. Tanten tittade på lappen och hade ut bägge händerna och sa:"Åhhhh" och blev jätteglad. Men hon kunde inte stanna i backen så hon åkte vidare och vi skrattade som fan. Då kom det en till bil. Grabben som körde stannade men totalt för långt bort så han backade lite. Liiiite alltså, nån cm och trodde han skulle nå. Nisse satt och höll ut lappen hur lite som helst. Hon skulle ha kunnat sträckt på sig jättemycket mera, men vi tänkte inte på det alls Haha!! Grabben nådde inte lappen och det började komma bilar bakom. Så då stänger grabben av bilen och lägger i handbromsen och kliver ut ur bilen medans han säger:"Jag SKA ha den där lappen" Hahaha!!!

Vi åkte till Borlänge. Där hittade Linus byxor och Lovisa ett linne och skor och en väska. Vi var nog mensgriniga hela bunten. Nisse käkar ju sina tabletter så hon inte ska få sin mens och jag och flickorna ska ha det när som helst. Så vi var faktiskt jättegriniga hela bunten bitvis men fan va vi skrattde oxå. Jag fattar inte folk som inte har kul när dom umgås med sina familjer. Vi har alltid skitroligt och det händer alltid nåt konstigt oxå.

1 kommentar:

LiNdA sa...

kan inte jag oxå få följa me er någongång.. verkar ju alltid hända saker... haha :o)