tisdag 8 december 2009

Mitt söta söta söta brorsbarn

När Lovisa och jag var till Mora så visste jag att Anette och Petter och Perla skulle vara på BVC 14.30, så jag ringde och frågade om vi inte kunde få oss en titt när dom ändå skulle iväg. Dom behöver vara själv nu i början och ta igen allt som hänt. Nåt jag har full respekt för. Jag var precis lika när Evelin föddes. Hur som helst, dom sa att vi kunde komma upp en sväng om vi ville. Så Lovisa och jag skyndade oss dit. Perla är den allra sötaste lilla bebis jag sett på länge. Hon är så söt, så söt. Och så liten, så liten. Hon är väldigt lik Petter och när hon rynkade pannan så har hon samma sorts rynkor som pappa och Matilda har. En riktig Elfquistare är hon. I ansiktet. Men hon har sin mammas normallånga armar och ben. Inga dinusariearmar där inte. Knäppte inga kort för jag hade en lampa på min mobil som slog på och det blev så ljust för dom små ögonen.

När vi skulle gå så frågade Anette om nån av oss ville hålla. Jag sa nej direkt och fick lite ont i magen. Men Lovisa sa ja. Så Lovisa höll i och då kände jag i hjärtat att jag också ville. Så jag höll i henne. Hon vägde typ inget alls. Men jag fick ont i armen för jag spände mig så, ändå höll jag i några minuter bara Haha!