måndag 28 december 2009

Jag vet ju precis hur man lagar mat...

Igår när jag och Eli jobbade och det var en massa massa massa folk så kom det en kille och sa att det inte fanns nån köttfärs. Eli tänkte direkt gå och fixa det till honom.
"Jag köpte såna här färdig rullade råa köttbullar som man bara ska steka och fläskfärs tänkte blanda ihop det och göra köttfärssås. Det lär ju gå?"
"Nja", sa jag, "det tror jag då inte funkar. Det måste ju bli konstigt."
"Äh, jag tror det blir bra."
"Men nä, det skulle då jag aldrig göra"
"Okej...hmmm...jag är ju visserligen kock så jag tänker nog prova det ändå, det fixar ju sig på nåt vis."
"Tack, tack så mycket för att du frågade mig och att jag fick låtsas att jag kan laga mat när jag i självaverket inte alls kan laga mat. Tryck ner mig bara, gör det."
"Haha, det var ju inte så jag menade."

Jag kände mig totalt urdum som stod och låtsades att jag visste att det skulle bli jättekonstigt att göra köttfärs på det viset. Kom på lite senare på kvällen att grabben faktiskt stått och talat om för ett tag sen att han jobbade i Norge på ett finare ställe och trivdes jättebra som just kock...

Han talade inte om det för mig då utan för en annan kund när dom stod i kön.

1 kommentar:

Bork-Bork! sa...

Håller med dig, Mallan! Vafan, det är väl knappast ren köttfärs i de där bullarna, det är väl någon form av smet med flera andra ingredienser också... Kolla upp det tills imorgon, så messar du resultatet till mig, vetja!