tisdag 27 oktober 2009

Tandläkaren

Idag var jag till min kära tandläkare. Jag fick välja musik idag, så jag sa hårdrock och hans tandsköterska blev glad och glad blev även tandläkarPeo. En cd med bara AC/DC förutom en låt. Det var Joan Jett och "I love rock'n'roll". Han fattade inte hur den kommit dit men den är ju bra så det var okej. Idag blev det rotrensning och det gick hur bra som helst den här gången. Jag har lite jobbigt med den där gummiduken som täcker halva ansiktet. Men det gick bra ändå. När allt var klart så talade han om att nästa grej blir att fixa min framtand. Det blev jobbigt. Väldigt jobbigt. Jag är livrädd för att det ska bli nåt fel så jag ska få ha en halv tand i flera veckor. Jag frågade hur långtid det var tills dess. Det är på fredag... Hur jobbigt som helst faktiskt. Men skönt att det blir så snabbt iallafall, då slipper jag vara nervös så länge. Jag kan faktiskt kräkas när jag tänker på det. Den där plastbiten har ju hängt med så länge. Sen våren 1977. I 32 år har den varit där. Och den har hållit. För allt. Och nu ska den bytas ut. Helt nödvändigt för den ser för jäklig ut. Gul och liten och hemsk. Men den är liksom min. Känns nästan som att skära av ett finger eller nåt.

Ja, ni ser ju själva hur ful den är. Fast jag måste säga att kortet förskönar den väldigt faktiskt.

1 kommentar:

Kanelbullen sa...

Men guuud, då kommer inte jag att känna igen dig=)

Puss!