måndag 12 oktober 2009

Dagen

Evelin och Lovisa och jag gick upp nästan samtidigt imorse. Ja, Evelin var ju vaken först så klart. Jessica låg och sov som en gris medans vi lät och blåste hår och höll på. På jobbet funkade det mest bra tycker jag, först. På lunchen så skulle jag åka hem och gå ut med Ester. När jag äntligen fick min lunch så drog jag i mig en nutrilettdryck. Nä, jag försöker inte banta. Jag fick lov att bli mätt snabbt eftersom jag annars inte hinner vara ute med Ester speciellt länge. Och då är det bra att ta en sån eftersom det tar bort hungern och man får i sig det man behöver. Så gick jag till mitt skåp för att ta bilnycklarna. Bara det att jag inte hittade min nyckel till mitt skåp. Den fanns inte. Så jag antog att jag låst in den. SnällPia lånade då ut sin bil till mig så jag kunde ta mig hem och gå ut med Ester. Blev en snabbvända för den lilla hunden. På vägen till ica så körde jag förbi KIG och lånade en bultsax. Mladen klippte upp låset, jag var för feg att ta i Haha! I skåpet fanns ingen nyckel, så jag undrar var den är men huvudsaken att jag kunde komma in så jag kom åt allt.

På eftermiddagen blev jag mer och mer snuvig och halsen började värka ordentligt och huvudvärken satt fint i skallen. När jag äntligen fick gå hem så kändes det som en stor lättnade. Hemma så käkade vi och sen tog jag med Ester och Lovisa på en timmes promenad, allt för att trotsa förkylningen. I morgon ska jag dricka apelsinjuice med vitlök. Jag är ju ledig i två dagar så jag kurera mig som 17, inte sjuk en gång till.

Nu ska jag snart ta kvällsvändan med Ester som tycker att det är värdelöst att hon måste kissa ute när det är vått och kallt. Hon har försökt flera gånger att smyga in i mitt rum för att kunna kissa på golvet, hon har alltså slutat sagt till sen det blev kallt ute. Men det är så uppenbart vad hon tänker göra så vi släpar ut henne trots att hon så gärna vill kissa inne i värmen. Fishund Haha!

1 kommentar:

Kanelbullen sa...

Sicken liten kisslisa. Hoppas du är bättre.