fredag 23 oktober 2009

Shopping

Efter jobbet som slutade 15.45 så tog jag och flickorna och Ester och åkte till Mora. Först köpte vi välbehövlig sand till Åke. Sen åkte vi in i Mora och Lovisa och Ester gick på gågatan upp och ner medans jag och Evelin hämtade linser åt mig och kollade på Åhléns. Där dom för övrigt börjat med julsaker. Så dumt! Sen åkte vi till djuraffären i Noret och köpte sollampor till Åke, dyr kattmat till Wilma och två älsklingstuggisar till Ester. Sen blev det mat på McDonalds(mat och mat..) och sen handlade vi shampo och sånt på Dollar Store. Jag köpte även min månadsranson av chips, inte en endaste påse till får handlas fören nästa lön. Jag är för fattig (och fet) för nåt annat. Innan vi åkte hem så tankade jag även bilen. Det gick i 65 liter, alltså 800 kronor. Jag tror det hade kunnat gå i mera men det verkade som att 800 kr var max som man fick tanka. Det lät som att den var inställd på det liksom.

Vi var hem och lämnade Lovisa och Ester och så åkte Evelin och jag och brände över 500 kr på Ica men vi fick massor för dom pengarna faktiskt.

En dag med massor av pengåtgång men ändå är jag nöjd för det var bara sånt vi behövde.

Inga kommentarer: