lördag 15 december 2007

Stackars små brudar från södra Sverige

Idag har det varit runt -15 grader har kunderna sagt. På eftermiddagen kom det in tre tjejer och handlade. En av dom hade mössa. Men ingen av dom hade precis tjocka kläder. Dom frös så dom nästan skakade när dom kom fram i kassan.

"Eh, måste bara fråga dig, är det så här kallt här hela vintern eller är det just nu före jul det är så?"
"Men, nu är det väl inte så jättekallt, det är ju bara runt -15."
"Det blir alltså kallare menar du?"
"Ja, vänta tills det blir -27 eller ännu värre, typ i februari."
"Hemma får man inte gå till skolan när det är -20"
"Hahaha!"
"Är Orsa lixom kallast i hela Dalarna?"
"Nä, det är värre i Älvdalen"
"Fan, jag hoppar av skolan om det blir kallare, annars kommer jag frysa ihjäl."
"Äh, ta och köp er lite varmare kläder så kommer ni att gilla kylan sen. Det blir ju inte råkallt sen när det är kallare. Då blir det ju mera skönt kallt."
"SKÖNT KALLT?! Tur att jag åker hem över jul och nyår..."
"Haha"
"Men hur länge håller det kalla i sig då, i hur många månader?"
"Det är så här fram till april ungefär"
"Helt seriöst? Är det så här kallt och kallare ända fram till april?"
"Ja, fan ja"

Då kunde inte jag och Carro hålla oss utan började skratta lite, men dom tre frusna tjejerna förstod inte att jag skämtade. Dom gick iväg ut och frös ännu mera....

1 kommentar:

LiNdA sa...

hahaha..
ja detta är ju inget mot för hur det kan vara :o)
fast just nu är det KALLT!!!