söndag 9 december 2007

Lite duktig iallafall

Idag har jag varit lite duktigt iallafall. Vardagsrummet är inte helt klart än. Överdraget till soffan har jag inte satt på än och det behövs dammas och dammsugas och plockas lite. Men jag har faktiskt gjort klart utsidan till Evelin's lilla rum. Nu är baksidetyget på plats och draperierna är färdigsydda och ditsatta.

Så här ser det ut om man står i hallen och kollar in. Det mönstriga är ett draperi och Evelin's ingång är alltså där. Hängde även upp mina ljuslyktor i gardingstången.
(Tyget är feltryckt, det lutar lite lixom upptäckte jag när jag höll på att sy men det får vara. Men den andra rullen var bättre. Det syns här nere)

Och så här ser det ut om man står i vårat lilla vardagsrum.
Jag är faktiskt väldigt nöjd över mina smarta idéer och mest nöjd är jag över att jag kom på att ta en gardinstång som sträcker sig över hela "väggarna" lixom. Och dessutom tycker jag att det verkligen blev jättefint. Inte ofta jag känner mig så här nöjd när jag borrat och skruvat och sytt och fixat.

5 kommentarer:

Anonym sa...

Du är allt duktig du, Malin. Jättefint!

Anonym sa...

Ja det blev fint, men det ser snett ut det där tyget. Haha!

dentatuerademamman.com sa...

Nu har du fått som en trendig fondväggs tapet i ditt vardagsrum. Vi har också delat av vårat sovrum så att 4 åringen fick ett eget rum. Vi har en bokhylla, med draperi som avdelare. Fast tyget är vitt, då syns det inte om det är felsytt .....

Prinsessan sa...

Malin, strax Grattis på namnsdagen! Puss. O så tycker jag du är såå duktig med att pyssla o feja o stå i! Fint blir det oxå o dina tjejer tänker du ALLTID på. MEN, nu hoppas jag du får sitta ner lite över Jul o Nyår o njuta av allt du styrt med. LOVE YOU Nu börjar sista veckan i butiken, känns märkligt... pussar

Anonym sa...

Det blev verkligen supersnyggt! :)