tisdag 4 december 2007

Det är ju så tråkigt

Igår på jobbet pratade vi om städa och ha det fint. Mladen behövde bara kliva ur sängen och bädda den. Sen var det fint över allt. Dom är tydligen inte alls slarviga. Sen sa Linda(tror jag) att det är lite svårare när man har småungar som drar fram grejer hela tiden, typ en 5åring och en 7åring. Jag sa nästan samtidigt som Eli att det var lika svårt att plocka upp efter en 40 åring oxå(fast Eli sa en 30åring så klart). Sen berättade jag att jag alltid hittar på så mycket annat för att slippa städa, fast jag tänker ju inte så då precis. Jag ser ju att det behövs flytta möbler eller att det behövs rensas ur en garderob eller att fläkten måste göras ren eller nåt sånt. Och sånt gör jag hellre än att dammsuga och städa och plocka. Tyvärr!

Idag börjar jag jobba kl.13. Det behövs dammsugas och plockas. Men jag har bytt baksidetyg på hyllorna(eller så klart har jag bara gjort en baksida, jag lämnar ju alltid en sak kvar när jag gör saker som ni vet) och så har jag skruvat och borrat istället. Så nu ser det ännu jävligare ut än det gjorde innan. För nu är det dessutom tyg slängt lite överallt. Men jag slutar kl 13 i morgon och jag ska fixa fint då. Det lovar jag...nästan iaf.

4 kommentarer:

Anonym sa...

Här hemma är det så rotigt så jag tror jag ska skura kylskåpet. ;D

Anonym sa...

Oj vad många grejer du önskar dig. Och dyra. Det får man inte. Man får önska sig nån sak bara.

Jag gillar inte stök. Jag är lik pappa. Vi vill ha ordning.

Kanelbullen sa...

pax för att få köpa volvon!
Du är inte klok malina

dentatuerademamman.com sa...

Jag gillar inte heller att städa, men som tur är så har vi allmän städdag här på torsdagar och då städar hela familjen.
Då går det lätt som en plätt