onsdag 26 december 2007

Ljus och fin julafton

Julen var hur bra som helst. Precis som det alltid är uppe hos mamma och pappa. Jag och ungarna och Wilma åkte upp på julaftonsmorgon. Vi tog det lugnt på morgonen och åkte upp på förmiddagen. Men vi gjorde nåt konstigt och väldigt förbjudet iår. Vi käkade när det var Kalle på tv! Carina kommer väl att svimma när hon läser det här. Men det råkade bli så att vi gjorde det. Ingen av oss tänkte på det utom Evelin. Och hon var inte alls speciellt glad över det. Vi får se till att vi inte gör om det misstaget igen för hennes skull.

Framåt kvällen så delade vi ut julklapparna och alla blev nöjda och glada. Kan ju tala om att några av mina önskningar jag hade här på bloggen blev uppfyllda. Dock inte en Volvo men ett Sims2-spel och chokladljus bla. Så jag var så glad :) Pappa fick varmluftsballonger av mig och flickorna och djuren.

Eftersom att vi är som vi är i vår familj så fick vi ju lov att gå ut och skicka iväg samma kväll. Det blåste rätt mycket... Först hade pappa bestämt att vi skulle skicka iväg den vid gamla smedjan som ligger en bit upp. Men sen blåste det lite för mycket. Så vi bestämde att skicka iväg den på gården. Först fick inte Olle nån fyr på tändgrejset som var var med i ballongen. Så pappa var på väg för att hämta mera men då tändes den. Den steg inget alls. Den åkte lite mesigt efter marken men sen steg den fint. Och så for den rätt in i i grannens tall! Och där satt den och brann så fint. Vi höll på att dö av skratt. Sen började det låta som att även tallen brann. Olle och pappa sprang för att hämta vattenslangen. Petter försökte kasta snöbollar på elden. Jag och Lovisa och Nisse skrattade som fan! Evelin och mamma var inne och Evelin hade lugnt konstaterat för mamma att det visst brann i tallen. Dom var inte alls förvånade...

Som tur va så var det rätt fuktigt i tallen så det slockande innan det blev nån riktig eldsvåda. Jag hade skrattat ihjäl mig tror jag om hela tallen hade brunnit upp och brandkåren skulle ha kommit.

1 kommentar:

Anonym sa...

Ha ha haaa en riktig "Elfqvist" Jul.,... ha ha haaaa