söndag 30 december 2007

Diskussioner i fikarummet

Jag läste bitar ur den här krönikan i fikarummet idag. Jag tyckte att den var så bra. Och hon har så rätt oxå. Det blev lite diskussioner i fikarummet. Men inte så mycket. Tror några såg att det var kört att diskutera det med mig.

Vi var rätt diskuteriga i fikarummet överhuvudtaget idag. Diskuterade även folk som får socialbidrag. Vissa tycker att om man inte arbetar så ska man få stå där utan nåt alls. Vissa tycker att alla svenska ska komma i första hand. Det var nåt om att Sverige är en familj och att man i första hand ska hjälpa sina egna ungar i familjen. För så gör man ju i sin egna familj. Sen sa flera att man kunde lika gärna sluta jobba och börja supa för då fick man ju pengar utan att göra nåt alls. Då blev jag tokig! Jag sa att om man är så jävla dum att man väljer att börja supa och knarka bara för att få pengar så är man ju värre än värst. Dom som har drogproblem har ju knappast valt att fastna i det. Dom kanske väljer att inte få hjälp, men att ha valt det bara för att få soc.pengar kan nån ju försöka smälla i mig. Jäklar va jag hettade till där ett tag! Tur att det kom folk som skulle fika så vi fick lov att röra på oss.

1 kommentar:

Kanelbullen sa...

Puss o kram!