lördag 15 december 2007

Nu börjar det


Nu har dom öppnat grönklitts längdspår. Kul för en del och mindre kul för andra. För mig är det mindre kul. Jag åker inte skidor alls och ännu mindre längdskidor. Men det är inte därför det är mindre kul för mig. Det är för att flera av skidåkarna handlar på mitt jobb. Och dom handlar EFTER dom har åkt skidor. Vilket gör att jag ser väldigt mycket snor och saliv och att jag får känna väldigt mycket svettlukt. Jag får även ta emot sedlar av dessa människor. Sedlar som är blöta. Vad är det som gör dom blöta? Är det svett eller är det snor eller är det saliv? Det vet jag inte. Men jag vet att det är så fruktansvärt äckligt. Varför inte handla innan man åker skidorna och förvandlats till ett enda stort slempaket?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Bläää!!!

Anonym sa...

Ja, tänk dig då när dom kommer från Älvdalens skidstadio och ska handla på Dompan! Urk för snor å svett. Stackars dej å mej, man kan ju fundera vart fickorna på skiddressarna sitter. (jag tror jag kräks nästa gång det kommer in en hurtbulle på jobbet)