måndag 31 december 2007

Gott slut och gott nytt eller vad det heter

Ja, Gott Nytt år eller nåt sånt till er alla som läser min blogg. Besöksgrejen visar ofta på ca 60 stycken olika besökare varje dag. Vilka är ni? undrar jag. Fler vet jag ju men många vet jag inte alls. Skulle vara kul att få veta vilka som läser utan att aldrig skriva den minsta lilla kommentar. Men behöver ju inte skriva sitt riktiga namn, man kan ju kalla sig nåt annat. Har ju ett exempel på det "Min pappa handlar på ica" Visserligen så räknade jag(men ingen annan) snabbt ut vem det var men man kan ju kalla sig Kalle eller Greta eller nåt sånt. Då kan jag ju inte räkna ut vem ni är men jag vet iaf att Kalle eller Greta läser.

Äh, ni gör som ni vill. Just nu är jag trött och trött och trött och snuvig och har ont i halsen. Har faktiskt tom tagit febern eftersom jag känner mig väldigt febrig. Men jag hade ingen, tvärt om faktiskt. Och snuvan den bara kom plötsligt när jag pratade med mamma i telefon. Halsonda kom på jobbet. På jobbet var det hur mycket folk som helst. Verkligen massor. Så jag är rätt så tom i skallen. Som ni alla hör så vill jag gärna att ni tycker lite synd om mig...

Men ni behöver inte tycka synd om mig för att jag ska fira in det nya året liggandes i min soffa och Evelin liggandes i andra soffan och Wilma nånstans hos oss. Det ska bli så skitskönt! Inte träffa nån annan levande varelse mera än dom två. Slippa höra folk som pratar och pratar och som prasslar med papperspåsar och tjatter och tjatter och tjatter. Gud va härligt!

Lovisa firar med kompisar, där det är föräldrarfritt. Förhoppningsvis så blir det lugnt. Annars så har hon lovat att ringa. För då ska hon hem. Låter sjukt som fan, men jag litar på mitt barn. Jag litar på att hon sköter sig och jag litar på dom andra som oxå ska vara där. Men man vet ju aldrig om det kommer andra dit.

Nu ska jag lägga mig i soffan och kolla när Evelin spelar Sims2 på PS2'an. Ja, vi skickade efter det på rean. Det är ju inget om man jämför med det som är till datorn tydligen. Men vi har ju inte köpt nåt minne än och så ska det fixas med datorerna och så. Och det kanske tar ett tag innan det händer nåt. Och vi vill ju så gärna spela.

Jaja, Gott nytt år önskar jag alla mina nära och kära och vänner och bekanta och alla som läser vad jag skriver ner här lite då och då.

7 kommentarer:

Anonym sa...

Gott Nytt År till dig oxå...

från "you know who"

Anonym sa...

Puss mitt barn!

Anonym sa...

Gott Nytt År!!

..jag får väl kalla mig Greta hädanefter då :)

LiNdA sa...

Gott Nytt År min bästa Malin..

Anonym sa...

Gott 2008 till dig och dina nära och kära, Malin! Jag gillar din blogg och det du skriver. Hoppas du får ett superbra år! Kramar från Sofia

Prinsessan sa...

Bästa Gu´barn, Happy New Year 2008 Kramar o Pussar till dig o flickorna o Wilma. Love you.

Anonym sa...

Gott nytt år! Jag läser din blogg varje dag och jag handlar på ICA så man vet när du jobbar så är det torrt på bloggen ;-). Du kan kalla mig Greta också. (Men jag är glad att du fått mer timmar eller om det var ett vik du fick)