fredag 6 oktober 2006

Blåst igen...

Här om dagen när jag jobbade så kom en som jag tycker är jättetrevlig. Han och hans fru är verkligen trevliga och hans vuxna dotter oxå. Man tycker bara om dom lixom. Men va fel man kan ha om folk alltså...

"Nä, fick jag tillbaka en 50-öring? Usch, dom gillar inte jag." Kollar efter bössan som brukar stå vid kassan.
"Där är den, i andra kassan."
"Nu blev nog dom fattiga barnen i afrika glada, snällt av dig"
"Vaddå, hamnar den inte till svenska barn?! Då hade jag aldrig lagt ner den där i. Jag tycker vi ska hjälpa alla svenska barn först"
"Ja, klart vi ska bara hjälpa svenska barn, inte dom i andra länder. Dom är ju inget värda Haha!"(Vääääldigt irroniskt)
"Ja, jag menar faktiskt det. Jag tycker vi bara ska hjälpa svenska barn"

Sen gick han, rätt irriterad på mig. Jag var så jäkla säker på att han skämtade. Han menade alltså på fullt allvar att inte alla barn i världen är lika mycket värda! Om man har sån otur att man föds i ett fattigt land i tex afrika så gör det inget om man får växa upp utan mamma och pappa och om man får svälta. Man är ju ändå inget värd.


Fy fan säger jag bara...FY FAN!

5 kommentarer:

Anonym sa...

fy fan jävla idioter!!

Anonym sa...

viket jävla puckO..

Simon har badboys kvar i bilen.. haha..
tror vi lyssnat på baciller 4ggr på morgonen, + att han sjungit oxå.. :o)

nej känns som ja inte kommer komma upp ur detta, men jag vill.. för d e så sjukt jobbigt å vara så här :o/
puss

Anonym sa...

Men vilken jävla dåre...skjut honom!

Anonym sa...

Visst borde det vara skottpengar på sådana som han!! Fy FAN vilken skyddad värld han måste leva i.
Porta honom från affären!
Puss till DIG

Anonym sa...

Men det är ju tur att det finns sånna bra och söta människor som vi. Och du och jag har verkligen pratat med våra barn om allas lika värde. Synd bara att man inte kan få andra att förstå det. Puss och love!