måndag 16 oktober 2006

Lista igen

Stjärntecken för födelsen: Våg
Roligaste skolämne: Svenska
Tråkigaste skolämne: gymnastik
Jag samlar på: Kökshanddukar
Jag tycker bäst om: Min familj och mina vänner
Jag avskyr: Falska människor
Favoritdjur: Åke, så klart
Favoritmusik: Det är olika faktiskt men aldrig dansband
Bästa plats jag vet: Okbodarna
Bästa stunden på dagen: Tidig morgon
Person jag skulle vilja träffa: Just nu Carina
Det viktigaste hos en vän: Ärlighet och humor
Världens bästa uppfinning: Tvättmaskinen haha!
Godaste svamp: Kantarell
TV-favoritgenrer: Det är olika faktiskt
Instrument att lyssna på: Gillar faktiskt fiol men då ska det vara folkmusik lixom
Jag skulle vilja se: Späckhuggarna i NordNorge
Trevligaste dag på året: Julafton kanske
James Bond favorit: Tycker inte om James Bondfilmer
Bästa TV-program: GilmoreGirls
Hur långt norrut har du varit i Sverige: Tärnaby tror jag
Längst söderut: Jag vet inte men vi åkte över till Danmark iallafall
Färg på mjölkpaket: Vitt och blått
Minuter på dina kokta ägg: 8-10 kanske
Sämsta bil du/ ni hemma haft: En fooord, Blääää!!!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Fooord är bäst...

LiNdA sa...

hÖrru.... inget fel på fOrd :oP

Anonym sa...

Apropå folkmusik: Kan rekommendera en ny bok om Röjås Jonas, se mer här: http://www.hstrom.nu/f/component/page,shop.product_details/flypage,shop.flypage/product_id,109/category_id,2/manufacturer_id,0/option,com_virtuemart/Itemid,41/?virtuemart=03a1a39f17613b9fe6c9a2b1fa05528f

eller här, om den där långa länken krånglar, klicka vidare på Titlar utgivna...: http://www.hstrom.nu/f/content/view/46/29/

Unknown sa...

Listan "Här är min sanning" är så rå. När jag ser den tänker jag jasså så här kan man ju se det ja. Jomenvisst.

Klurighet är visdom.

tacka nej är tankefyllt.

ha bråttom är uridiotiskt.

skratta är njutning.

busa är urmysigt.

avläsa godhet är ömhet.


Jag köpte boken "NIO" i Luleå 04.


Vi behöver mer poesi enkel och lite rå "din sanning är som råpoesi. UngBarn/gamla/unga behöver mer råpoesi, våga som du skriva det i en sanningsform"

du är en inspiration Malin.