tisdag 17 oktober 2006

Suck...

Måste städa. Det ser ut som....ja..som jag vet inte vad här hemma. Egentligen skulle jag knäppa kort på eländet men jag skiter i det tror jag. Men jag ska ta tag i det. Diska och tvätta och dammsuga och torka golv och bädda rent och sen hänga tvätt men först ska jag plocka och plocka och plocka! Mitt rum ser oxå hemskt ut. Det brukar vara jättefint faktiskt men inte nu.

Har precis skjutsat Lovisa till skolan. Hon hade ju kvar cykeln vid skolan sen gårdagens blodbad. Lovisa har ont i näsan som 17 men den blev inte blå. Var lite rädd i morse att den skulle ha blivit blå och sväld över natten Haha! Då hade jag skrattat ihjäl mig tror jag.

Var på utvecklingssamtal med Lovisa igår. Dom har verkligen en bra kontaktlärare. Han talade om att Lovisa måste försöka fixa matten och han pratade verkligen allvar med henne. Men när jag la mig i och och sa att hon fick lov att tänka lite framåt så tittade han på mig och sa:"Nu är det så här att det händer väldigt mycket när man går i åtta. Hormonerna sprutar och det är inte så lätt att plugga då." Upp till försvar direkt. Han är alltså som han sa på föräldrar mötet för ett år sen. "Jag ställer upp på mina elever till 100% och jag förväntar mig då att dom ställer upp på mig oxå" Det är så skönt att det finns bra lärare!

Undra om Ingalill är bra i sitt ben eller om dom ringer och säger att jag ska jobba snart....

Inga kommentarer: