lördag 10 november 2007

Dagen än så länge

Idag har vi varit till Mora. Kanske inte så bra med tanke på att jag inte är speciellt frisk än. Men det var nödvändigt. Min sista bh gick sönder i morse eller sista och sista, kom på nu att min gelébh faktiskt är hel, än så länge. Men helt klart måste jag ju ha iaf 3 bh'ar. Och sen fick Linus lov att köpa badbrallor. Hon gillar inte att visa hela benen när hon badar. Men nu har vi fixat både bh'ar och badbrallor. Karro följde oxå med till Mora och det var bra så Lovisa fick det lite roligare. Nu har jag satt mig ner och jag är väldigt väldigt trött. Fattar inte hur den här förkylningen kunnat fastna på mig så otroligt. Jag som aldrig är sjuk nästan. Såna som är känsliga kan ju hoppa över det som är kursivt nu.

Min hosta blev ju bättre i torsdags men tog nytt tag natten tills igår. På morgonen igår så hostade jag inte bara upp gröna slemklumpar utan oxå svarta. Det är ju säkert gammalt blod eller nåt. Halsen är ju rätt sönderhostad tror jag. Jag hostar slemklumpar hela jävla tiden. Vissa kommer ut medans vissa bara förflyttar sig i halsen. Jag känner hur det alltid sitter en klump längst ner på tungan mot halsen. Jag har tom försökt att stoppa ner ett finger för att få bort den men då höll jag på att kräkas. Blää!

Igår grät jag hysteriskt när jag läste det fina som Lovisa skrivit om lilla Bärtan. Våran lilla lilla älskade hund.

4 kommentarer:

dentatuerademamman.com sa...

Å jag fattade nte vinken att såna som jag inte borde läsa det du skrivit kursivt. Åååååå jag är väldigt kräsmagad :S
Nu har du i alla fall en BH som sitter uppe om du behöver spotta lite slemklumpar i den när du jobbar. Ha ha ha det skulle se kul ut !

LiNdA sa...

men vad gosigt.. men d är bara å försöka hosta upp skiten å spotta ut dem :o)
äckligt när man typ sittr i kassan å måste svälja ner klumpen man råkat hosta upp, blää!! haha

Anonym sa...

Men Malin,du som är så gammal måste lära dej att svälja ;)

Kanelbullen sa...

Oh vad jättefint hon skrev.
Du behöver nog gå till farbror dr.

Puss!