fredag 23 november 2007

Tjuven igen

Fläskgrytbitarna som Daniel lurade på mig låg ju i frigolittråg. I tråget under köttet ligger ju även en liten "dyna" som suger upp överflödigt blod. Igår kväll så packade jag köttet och glömde slänga trågen. I natt/morse hörde jag hur Wilma höll på med nåt i köket men jag vaknade inte till riktigt. I morse när jag vaknade så kom jag på att det lät och tänkte på trågen direkt. Och mycket riktigt, Wilma hade snott ett tråg och "dynan" var borta. Förstod att hon käkat upp den. I morse hade hon inte bajsat. Jag åkte hem på lunchen men inget bajs då heller. När jag kom hem på eftermiddan så bar jag in henne på toan och satte henne i lådan. Då kollade hon på mig och så grävde över ett ställe. Hon hade bajsat. Allt var lugnt. Trodde jag...

För ett tag sen så började hon jama. Riktigt ordentligt. Som hon gör när hon mår illa när vi åker bil. Och så gick hon in i badrummet och så kräktes hon upp "dynan". Åh, vilken tur att hon gjorde det. Tänk om den hade fastnat i tarmarna eller nåt! Nu ligger hon uppe på odjurens terrarium och tvättar sig, min lilla söta katt.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Stackarn. Tänker på när Jullan käkat isolering. Fy vad hemskt det var. Vilken tur att hon fick bort det, den lilla Wilma.

dentatuerademamman.com sa...

Det är bra att kräkas i bland minsann. Jag har en sköldpadda som en gång svalde en hel tandpetare, med spetsiga ändar, Den kom ut efter flera månader och var fortfarande hel!
Jag hade matat Lasse, sköldpaddan, med en krov bit på tandpetaren, han högg tag i tandpetaren och det blev dragkamp. Jag släppte för då borde han ju också släppa. Nej då, han åt upp tandpetaren i stället.

Anonym sa...

Haha tack men jag vill inte att du köper en julklapp till mig som kostar typ 350 spänn. Det är lite väl mycket. Jag ska köpa den själv en dag när jag har råd. :)